Kiedy rozpocząć naukę drugiego języka?

Naukę przez wielozmysłową zabawę – jeśli nie ma ku temu przeciwwskazań – może rozpocząć już dwu- lub trzylatek. Warto jednak pamiętać, że czas wprowadzenia języka obcego zależy od wielu czynników, m.in. poziomu percepcji słuchowej, ogólnej sprawności aparatu artykulacyjnego, umiejętności kojarzenia słuchowego i słuchu fonematycznego. Jeśli dziecko ma problemy z przyswajaniem języka ojczystego, wstrzymajmy się z wprowadzaniem kolejnego do czasu, aż malec będzie sprawniej posługiwał się mową. Jeśli dziecko w rodzinie dwujęzycznej w pierwszych latach życia wolniej opanowuje język „dominujący”, w którym rodzice porozumiewają się w domu między sobą, również wstrzymajmy się z wprowadzaniem obcojęzycznych słówek. Aby ocenić, czy dziecko jest gotowe do poznawania obcego języka, najlepiej skonsultować się z logopedą.Izabela Hudziec – logopeda z Wrocławia, absolwentka Filologii Polskiej na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Logopedii Klinicznej na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. W praktyce logopedycznej stosuje m.in. elementy Terapii Integracji Sensorycznej i Terapii Taktylnej. Uwielbia swoją pracę z dziećmi w żłobkach i przedszkolach.

izabela.hudziec.bioIzabela Hudziec – logopeda z Wrocławia, absolwentka Filologii Polskiej na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Logopedii Klinicznej na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. W praktyce logopedycznej stosuje m.in. elementy Terapii Integracji Sensorycznej i Terapii Taktylnej. Uwielbia swoją pracę z dziećmi w żłobkach i przedszkolach.