Jak oceniać zdolności artystyczne dziecka?

“Młody człowiek już w początkowym okresie życia przejawia zdolności artystyczne. Rysowanie, malowanie czy lepienie z plasteliny to dla niego zabawa, która daje możliwość rozwoju wszechstronnych umiejętności manualnych i percepcyjnych. Ocena, czy maluch jest uzdolniony w tym kierunku, nie jest w tym wieku potrzebna, a nasza rola ogranicza się do  zapewnienia mu różnorodnych materiałów. Dziecko chętnie sięga po papier, nożyczki, brokat i farbki? Oznacza to, że tego typu forma aktywności sprawia mu przyjemność.

Pierwsze efekty twórczej zabawy malucha nie pozwolą nam określić jego artystycznych uzdolnień – te widoczne są dopiero w nietypowej dla jego rówieśników technice pracy, sięganiu po rozmaite materiały, nieszablonowych pomysłach i skupieniu na detalach niezauważalnych dla innych dzieci w podobnym wieku. Rodzice, mają za to inne ważne zadania – wspierać dziecko w jego zabawie, uczestniczyć w niej i doceniać jego dokonania. Możemy to zrobić poprzez eksponowanie dziecięcych prac w ramkach i wieszanie na ścianie czy też przez zwykłe, pełne pozytywnie wartościujących słów pochwały. Dzięki nim dziecko poczuje się ważne i kochane.”

Karolina Łopatka – absolwentka Dolnośląskiej Szkoły Wyższejkl.kl – nauczyciel wczesnoszkolny i wychowania przedszkolnego ze specjalizacją w terapii specyficznych problemów w uczeniu się.

Na co dzień mama oraz od 10 lat współwłaścicielka Agencji Artystycznej dla Dzieci HOPEK,  organizującej eventy dla dzieci – urodziny, kąciki dla dzieci czy spotkania mikołajkowe. Wraz z grupą animatorów tworzy Hopkową Załogę, która z możliwościami, doświadczeniem i radością dla Dzieci zrobi wszystko.

Jej pasją jest robienie zdjęć – po ukończeniu profesjonalnych kursów specjalizuje się w fotografii rodzinnej, dziecięcej i niemowlęcej.