2 godziny dla Rodziny – bądźmy razem na dłużej

15 maja obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Rodzin. Z tej okazji Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania zorganizowała V edycję akcji społecznej 2 godziny dla Rodziny, której celem jest zwrócenie uwagi pracodawców na potrzebę częstego przebywania pracowników w domu, w otoczeniu pozostałych członków rodziny. Akcja zyskała wsparcie ONZ, a w tym roku została objęta honorowym patronatem Pierwszej Damy Agaty Dudy.

Symboliczne 2 godziny

Wzięcie udziału w wydarzeniu polegało na zgłoszeniu swojej firmy i zaproszeniu pracowników do świętowania Dnia Rodzin. Kolejnym krokiem było skrócenie czasu pracy w jeden z majowych dni o 2 godziny i spędzenie popołudnia z najbliższymi. Organizator zastrzega jednak, że głównym celem akcji nie jest skrócenie czasu pracy tego dnia – ale zainspirowanie [pracodawców – przyp. red.] i pracowników, aby ten czas spędzić na dobrej rozmowie, wspólnym poszukiwaniu tożsamości swojej Rodziny i wzmacnianiu więzi rodzinnych.

Muzyka i pokolenia

Hasło tegorocznej imprezy – Muzyka i pokolenia – inspiruje do wspólnego muzykowania, śpiewania czy słuchania ulubionych piosenek. Dzielenia się muzyką i szukanie wspólnych fascynacji muzycznych spaja relacje i sprawia, ze członkowie rodziny stają się sobie bliżsi. Organizatorzy zachęcają, aby w czasie zarezerwowanym dla najbliższych odłożyć na bok telefon, tablet czy pilot do telewizora.

Szczęśliwy człowiek to szczęśliwy pracownik

Praca zajmuje coraz więcej czasu w życiu współczesnych Polaków. Fundacja  Humanites zwraca uwagę na to, że płaszczyzna zawodowa często bierze górę nad życiem prywatnym. Akcja 2 godziny dla Rodziny jest doskonałą okazją do podkreślenia, że zatrudniony człowiek nie jest jedynie pracownikiem, ale wypełnia też wiele innych ról społecznych i rodzinnych. Celem wydarzenia jest więc nie tylko budowanie dobrych relacji w rodzinie, ale uświadomienie pracodawców, że osoba spełniająca się w życiu prywatnym jest też bardziej zadowolona w pracy, co istotnie wpływa na jej zaangażowanie w obowiązki i ogólną satysfakcję z wykonywanych zadań.

W ramach święta zorganizowano też konkurs na nazwę i motyw przewodni przyszłorocznej edycji wydarzenia. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w połowie czerwca. Więcej o akcji społecznej przeczytasz na stronie: http://mamrodzine.pl/